Firemné tlačoviny: Sú naozaj dôležité pre váš biznis?

Blog - Dizajn

V digitálnej dobe sa veľká pozornosť venuje reklame na webe, e-mailovým newsletterom, príspevkom na sociálnych sieťach a ďalším formám digitálnej reklamy. Nemenej dôležitou súčasťou firemného imidžu sú ale aj firemné tlačoviny. Papier jednoducho nevymizne. Prečo? To sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

Firemné tlačoviny: Sú naozaj dôležité pre váš biznis?

Aké typy firemných tlačovín vás budú reprezentovať?

Ako začínajúceho podnikateľa vás iste zamestnáva množstvo nevyriešených úloh a detailov. Snažíte sa zo všetkých síl vybudovať si dobré meno a dostať sa do povedomia zákazníkov. A práve zdanlivé drobnosti môžu pre vás časom znamenať skok na vyššiu úroveň a pomoc na ceste k úspechu. Ide napríklad o kvalitne spracované firemné tlačoviny.

Firemné tlačoviny sú:

  • vizitky,

  • katalógy produktov, letáky, brožúry, plagáty, prospekty,

  • cenníky a objednávky,

  • obálky,

  • ekonomické tlačoviny, formuláre, výročné správy atď.

Papier = prežitok. Omyl!

Mnohé firmy uprednostňujú digitálnu formu prezentácie a papier úplne ignorujú. Prípadne ho využívajú len na nevyhnutné ekonomické tlačoviny, zmluvy a podobne, ale nerozosielajú tlačené katalógy či letáky. Jednoducho sa domnievajú, že v digitálnej dobe ostanú v poštových schránkach bez povšimnutia. V rukách máme predsa častejšie smartfón ako tlačený časopis, pracujeme s počítačmi, e-mailovú schránku kontrolujeme častejšie, ako poštovú schránku.

Áno, e-mailový marketing skutočne funguje. Aj reklamy na sociálnych sieťach a ďalšie formy online marketingu. To však neznamená, že tlačená reklama je mŕtva.

Naopak, v mnohých prípadoch sa ukazuje ako efektívnejšia. Obsah zobrazený na papieri, ktorý potenciálny klient drží v rukách, je pre neho lepšie čitateľný a ľahšie zapamätateľný.

Dokazuje to aj štúdia kanadskej firmy TrueImpact, ktorá sa zaoberá neuromarketingom. Štúdia porovnávala efektivitu papierovej reklamy (letáky, pošta) s digitálnou (e-maily, reklamy na webových stránkach atď.). Vedci ukázali polovici účastníkov tlačený leták a druhej polovici digitálnu reklamu tej istej značky. Popri tom porovnávali reakcie ich mozgu pomocou prístroja.

Výsledok?

  • Digitálna reklama vyvolala o 21 % slabšie kognitívne reakcie, ako tlačená. To znamená, že jej účastníci menej porozumeli.

  • 75 % účastníkov, ktorí dostali k nahliadnutiu papierový leták, si zapamätali názov značky. Z tých, ktorí dostali reklamu tej istej značky e-mailom, si zapamätalo názov len 44%.

Papier predsa len nevyzerá byť na zahodenie, nemyslíte? Používanie firemných tlačovín však ukrýva aj ďalšie výhody.

Získajte pozornosť zákazníkov

Okrem toho, že vďaka tlačenej reklame poskytnete zákazníkom informácie, ktoré si budú pamätať, môžete si vyformovať svoj vlastný firemný imidž. Využite atraktívne dizajnové prvky, rôzne typy papiera, písma, kvalitné fotografie atď.

Vybudovaním firemnej identity aj pomocou zaujímavých tlačovín sa odlíšite od konkurencie. Získate osobnejší kontakt so zákazníkom a prejavíte mu tak úctu. Sympatickým, možno mierne výstredným imidžom zapôsobíte na zákazníka na emocionálnej úrovni. Pozitívne emócie sú pri rozhodovaní o kúpe produktu či využití služby kľúčové. Ak vaša originalita v propagácií vyčaruje úsmevy na ich tvárach, môžete sa tešiť na nových klientov.

Elegantný kompromis

Ďalším dôvodom, prečo sa dnes mnohí vyhýbajú papieru, je ochrana našich lesov. Lesy sú v katastrofálnom stave a hromadná ťažba dreva im vôbec neprospieva. Aby ste nemali výčitky svedomia z podporovania bezhlavého výrubu lesa nezodpovednými výrobcami, zvoľte pre svoje firemné tlačoviny recyklovaný papier. Ukážte zákazníkom, že vám záleží na životnom prostredí je to ďalší bod pre vás.

Dotiahnite firemné tlačoviny k dokonalosti

Vytvoriť originálne, esteticky príjemné tlačoviny nie je jednoduchá úloha. Do tlače treba investovať nielen peniaze, ale najmä maximum kreativity, pri súčasnom dodržaní postupov a zásad, ktoré zafungujú. Ak máte predstavu, ako by mali vyzerať, ale nie ste si istý, ako postupovať, radi vám s tým pomôžeme. Vytvoríme pre vás tlačoviny na mieru od grafického návrhu až po tlač.