7 tipov, ako prezentovať svoju firmu na sociálnych sieťach

Blog - Marketing

Takmer každý dospelý človek je zaregistrovaný na niektorej sociálnej sieti. Najpopulárnejším portálom sa minulý rok stal Youtube, ktorý podľa amerických štatistík používa denne až 85% mladých ľudí. Facebook mal v roku 2018 2,2 miliardy používateľov, podobne populárnym sa stal aj Instagram a Snapchat.

7 tipov, ako prezentovať svoju firmu na sociálnych sieťach

YouTube, Instagram and Snapchat are the most popular online platforms among teens

Sociálne siete sú preto najlepším miestom na propagáciu vašej firmy. S kvalitnými materiálmi a aktívnou komunikáciou môžete s vašimi sledovateľmi získať množstvo nových zákazníkov. Problém je, že na sociálnych sieťach sa denne objaví obrovské množstvo videí, fotografií a článkov. Aby sa prezentácia vašich úspechov a cieľov v podnikaní a propagácia vašej firmy v tomto množstve príspevkov nestratila, musíte venovať veľkú pozornosť kvalite obsahu, ktorý zdieľate. Nasledujúcich 7 tipov vám pomôže vzbudiť pozornosť a získať stálych fanúšikov na sociálnych sieťach.

1. Spoznajte svoje publikum

Nie vždy je pravidlom, že najviac zákazníkov získate na najnavštevovanejšom portáli. Výber toho správneho miesta závisí od toho, akej činnosti sa venujete. Najlepším miestom pre personálnu agentúru je LinkedIn, ak sa venujete fotografovaniu alebo stylingu, vytvorte si profil na Instagrame.

Ak ste si už vybrali správnu sociálnu sieť, zamerajte sa na identifikáciu samotného publika, teda cieľovej skupiny. Bude v nej viac žien či mužov? Z akej oblasti pochádzajú? Čo ich najviac zaujíma? Čím viac informácií získate, tým relevantnejší obsah sa vám podarí vytvárať. A zákazníkov bude stále viac.

2. Publikujte relevantný obsah na vysokej úrovni

Pri tvorbe obsahu, ktorým sa budete prezentovať platí, že menej je viac. Príliš veľa reklamných videí, obrázkov a statusov ľudí odrádza a po čase vaše príspevky budú úplne ignorovať.

Prezentujte len to najlepšie, čo ste vytvorili, prostredníctvom profesionálnych fotografií a videí. Pri písaní statusov dbajte na gramatiku a príjemný prejav. Sympatie môžete vzbudiť aj použitím smajlíkov, samozrejme s mierou.

3. Usmernite pozornosť divákov pohľadom

Ľudia majú prirodzenú vlastnosť obracať pohľad tam, kam sa pozrie niekto iný. Toto sa dá využiť aj v marketingu na sociálnych sieťach. Umiestnite vedľa svojho reklamného obsahu fotografiu človeka s pohľadom naň smerujúcim a uvidíte, ako sa vám zvýši počet lajkov a komentárov.

4. Vytvárajte a využívajte vašu firemnú identitu

Nechajte svoj obsah vybočiť z obrovskej masy príspevkov pomocou unikátneho dizajnu. Označte svoje príspevky niečím, čo vás charakterizuje. Dodajte im formu, konzistenciu a zmysel. Venujte tvorbe vašej firemnej identity dostatok času a neváhajte nás osloviť. Radi vám pomôžeme s tvorbou firemnej identity.

5. Komunikujte s vaším publikom a neignorujte správy

Na sociálnych sieťach sa aktívne zapájajte do diskusií v komentároch vašich príspevkov. Pravidelne odpovedajte na otázky záujemcov o vaše produkty v správach. Dávate tak najavo, že názory zákazníkov sú pre vás na prvom mieste.

6. Vytvárajte a zdieľajte krátke, pútavé videá

Ak ste sa pokúsili zaujať publikum na facebooku svojimi reklamnými videami, ale zdá sa vám, že o ne nemajú záujem, dôvodov môže byť viacero. Najpravdepodobnejšie je, že sú vaše videá príliš dlhé alebo ich obsah nie je príliš lákavý.

Uvedomte si, že ľudia sa na facebook prihlasujú často z dlhej chvíľky, aby mohli chatovať s priateľmi alebo sa zabavili niečím zaujímavým. Nebudú tráviť čas sledovaním dlhých prezentácií. Upútajte ich pozornosť stručne a vtipne. Ako v tomto krátkom videu, ktoré sa stalo virálnym:

7. Ukážte ľudskú tvár vašej firmy

Vaši sledovatelia iste radi uvidia nielen váš finálny produkt, vyšperkovaný k dokonalosti na kvalitnej fotografii, ale aj výrobný proces a skutočných ľudí, ktorí vám pomáhajú na vašej ceste k úspechu. Ukážte, kto sú vaši zamestnanci, napríklad aj zábavnými spoločnými fotografiami.

Rada na záver: neočakávajte okamžité výsledky

Získavanie priaznivcov na internete nie je jednoduchá úloha, ktorú zvládnete za jeden deň. Ak však vynaložíte dostatok snahy, s aktívnou komunikáciou a kreativitou pri tvorbe obsahu po čase získate široké publikum. Chce to len dobrú dlhodobú stratégiu a trošku trpezlivosti.