TOP 7 zásad, ktoré vám pomôžu vytvoriť kvalitný obsah na web. Viete, ako na to?

Blog - Marketing

Ak ste podnikateľom a chcete vo svete biznisu preraziť, dôležité je myslieť na detaily. Konkurencia nikdy nespí. Stačí málo a po pár kliknutiach je váš potenciálny zákazník nenávratne preč. Vytvoriť web stránku je tá ľahšia časť, následne musíte vašu ponuku prezentovať pútavo a jedinečne. A vtedy prichádza na rad zrozumiteľný, unikátny a kvalitný obsah. Ako ho vytvoriť?

TOP 7 zásad, ktoré vám pomôžu vytvoriť kvalitný obsah na web. Viete, ako na to?

Pre dnešný svet podnikania existuje množstvo platforiem, ktoré zabezpečujú propagáciu vášho podnikania. Medzi tie najúčinnejšie rozhodne patria sociálne siete. Ako na nich propagovať svoju firmu si môžete prečítať v našom predošlom článku.

Účinný marketing však ide ruka v ruke s tým, čo ponúka váš web a čo ponúka vaše podnikanie. Aby ste svoje podnikanie v digitálnom priestore mohli adekvátne prezentovať, kľúčový je obsah, ktorý vaši potenciálni zákazníci uvidia. A ten rozhodne nesmiete odfláknuť! Tu sú tipy, ktoré vám ku kvalitnému obsahu na webe zaručene pomôžu.

1. Ponúknite riešenie problému

Dôležité je zamyslieť sa nad tým, čo si žiadajú vaši zákazníci, vaša potenciálna klientela. Zákazník vyhľadáva niečo s cieľom, aby uspokojil svoje potreby alebo riešil nejaký problém. Namiesto toho, aby ste na webe písali o tom, aké je vaše podnikanie, tvorte kvalitný obsah, ktorý povie, čo vaše podnikanie môže ponúknuť im, vašim zákazníkom.

Zákazník potrebuje vedieť, prečo má daný produkt či službu kúpiť práve od vás, ako mu pomôže, čo tým získa, koľko ušetrí a pod. Pozerajte sa na svoje podnikanie z pohľadu zákazníka a skúmajte, aké dôvody ho prilákajú k vám. Pamätajte, že okrem ceny predáva aj váš prínos.

2. Stručne, ale jasne

Že to nejde? Pozrite sa na to! Práve sme pre vás zhrnuli tvorbu kvalitného obsahu na web do siedmich bodov. A verte, že by sme o tom mohli písať aj brožúrky. Píšte stručne, dynamicky a jasne. Kvalitný obsah na web sa nehodnotí iba podľa toho, koľko ho je. Pointa je práve v tom, že niečo perfektné dokážete opísať pár vetami. Nedovoľte, aby sa zákazník v článku stratil a vy tak prídete o možný zisk len preto, že ste ho otrávili prázdnymi slovami.

3. Majstrovský nadpis

Nadpis je doslova a do písmena výkladom vášho podnikania. Ak si ho niekto prečíta, buď článok otvorí alebo prejde okolo a ide ďalej. A to aj napriek tomu, že v článku ho čakala najlepšia ponuka, akú kedy videl, ale to sa už nedozvie, pretože svoju šancu prepásol. Rovnako ako vy.

A čo by mal obsahovať nadpis? TOP 7 zásad, ktoré vám pomôžu vytvoriť kvalitný obsah na web. Viete ako na to? → číslo, otázka, prínos, úžitok, problém, návod a konkrétnosť. Všetko to, čo má obsahovať kvalitný nadpis. Číslo upúta, otázka vzbudí zvedavosť, problém vyrieši prínos, pretože vám ponúkneme konkrétny návod. A ste tu! Kvalitný obsah sa začína od prvej vety článku.

4. Grafická úprava textu

Táto zásada úzko súvisí aj s množstvom textu. Stručne a jasne je pravidlo, ktoré platí stále, no i tak je dôležité, aby mal text určitú vonkajšiu štylizáciu. Tým máme na mysli delenie textov do blokov, odsekov alebo používanie podnadpisov, zvýraznenie dôležitých slov a slovných spojení a taktiež vhodnú grafiku. Všetko toto vypovedá o prístupe k vašej práci i k zákazníkom.

5. Orientácia na SEO

Mnoho ľudí optimalizáciu webu podceňuje, no kvalitný obsah si ju vyžaduje. Ak chcete, aby bol váš web vyhľadávaný za pomoci vyhľadávacích nástrojov (Google, pozn. red.), SEO optimalizácia webu je nutnosťou. Pri písaní článku si vždy určite kľúčové slovo, ktoré je spojené s vaším podnikaním a článkom, ktorý idete písať. Následne je článok ľahšie „dohľadateľný“. Myslite na to, čo hľadajú na webe ľudia alebo si dajte SEO analýzu vypracovať.

6. Ponúknite príbeh

Príbehy ľudia milujú a to bude platiť vždy. Práve príbehmi a vašou cestou sa môžete zákazníkom priblížiť. Dostanete sa tak do ich mysle. Emócie, empatia a skutočné pochopenie sa v dnešnej dobe cení. A naozaj, nie každý dokáže s emóciami vo virtuálnom svete pracovať.

7. Dva(tri)krát meraj a raz rež

Kontrolujte text raz, dvakrát a nezabudnite aj tretíkrát. Že je to prehnané? Vôbec nie. Pri čítaní webu predsa nechcete, aby si váš zákazník všimol práve nejaký preklep alebo to, že vám „ušiel“ nominatív plurálu. A vôbec to nemusí byť vaša chyba, ak si text po sebe prečítate aj trikrát, môže sa stať, že si chybu nevšimnete.

Dajte si pauzu a text skontrolujte o hodinu. Následne text dajte prečítať aj niekomu inému. Vtedy je vyššia šanca, že sa na web dostane skutočne bezchybný a kvalitný obsah.